Świat musicalu
Terminy warsztatów: 24 września, 15 października, 26 listopada, 3 grudnia 2016
Miejsce: Teatr Rampa
Młodzi zdolni odkrywali w sobie talent wokalny, taneczny i graficzny u boku najlepszych specjalistów! Wcielali się w rolę Demona, Erwina, bądź Królowej w „Rapsodii z Demonem” i zaśpiewali „Don’t Stop Me Now” grupy Queen z Jakubem Wocialem, aktorem musicalowym Teatru Rampa. Tańczyli balet, hip-hop i klasyczny jazz z Santiego Bello. I wreszcie, stworzyli własny plakat z Mariuszem Ołowskim.
Spotkania warsztatowe miały przybliżyć uczestnikom pracę w teatrze i uzmysłowić, jak wiele zależy od pasji, która jest podstawą w każdej dziedzinie sztuki i w każdym zawodzie. Projekt kładł nacisk na śpiew, taniec połączony z ruchem scenicznym oraz grafikę – mówi Jakub Wocial, kierownik artystyczny Teatru Rampa. – Uczestnicy projektu mogli zajrzeć za kulisy, zobaczyć fragment próby musicalu „Rapsodia z Demonem”. To teatralno-koncertowe widowisko, stworzone do przebojów legendarnej grupy Queen, stało się motywem przewodnim całego projektu „Świat musicalu”. Praca nad wokalem, tańcem i grafiką pozwoliła na połączenie ich w jedną, spójną całość, która w formie mini-pokazu została zaprezentowana w Teatrze Rampa 3 grudnia 2016 r.
Do udziału w projekcie zostały zaproszone dzieci i młodzież ze szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich. Dla najlepszych uczestników projektu ufundowanych zostało 30 bezpłatnych wejściówek na musical „Rapsodia z Demonem”.
Niezapomnianym przeżyciem były dla mnie warsztaty prowadzone przez Jakuba Wociala, mojego idola, którego do tej pory mogłam podziwiać tylko z widowni. Współpraca z innymi wokalistami oraz uwagi przekazywane przez Jakuba Wociala pozwoliły mi spojrzeć na różne sprawy z innej perspektywy.
Daria Nowikowska, lat 16
Udział w tym projekcie był bardzo rozwijający. Wzmocnił mnie. Dał mi pewności siebie i odwagę do śpiewania całą sobą, a elementy tańca jeszcze to wzmocniły. W projekcie „Świat musicalu” podobało mi się wszystko. Atmosfera w teatrze była bardzo fajna. Dopełniali ją instruktorzy, którzy byli cierpliwi, mili i zabawni.
Malwina Dutkowska, lat 12, grupa wokalna
Warsztaty były dobrą zabawą i sposobem na otwarcie (choć na chwilę) dla dziecka nieśmiałego.
Mama Malwiny Dutkowskiej
Pierwszy raz pracowałem przy tworzeniu plakatu. I nauczyłem się, jak robi się dobry plakat. Poznałem osobę, która profesjonalnie tworzy plakaty. Mogłem zobaczyć Teatr Rampa od wewnątrz. Uważam, że projekt „Świat musicalu” był bardzo inspirujący.
Antoni Moskal, lat 9
Nauczyłam się różnych technik rysowania. Fajne było malowanie rękami i to, że do głowy wpadały mi nowe pomysły:)
Aleksandra Grabarczyk, lat 11, grupa graficzna
Projekt był dla mnie formą odpoczynku, łapania pozytywnej energii, ciepłej atmosfery. Ważne było śpiewanie piosenek legendarnego zespołu QUEEN. Nauczyłam się, jak przekazywać dobrą energię tych piosenek, pracy w grupie. Bardzo podobała mi się praca z prawdziwymi zawodowcami. Fantastyczna energia i ważne rozmowy. Program. Efekt końcowy.
Oliwia Dziadul, lat 13, grupa wokalna
PROWADZĄCY WARSZTATY ARTYSTYCZNE
- Jakub Wocial
aktor musicalowy, wokalista. Na scenie zawodowej zadebiutował w 2005 roku w warszawskim Teatrze Muzycznym Roma, wcielając się w postać Herberta z musicalu "Taniec Wampirów" Romana Polańskiego. Do roku 2011 występował w niemieckiej wersji tego spektaklu w Theater des Westens (Berlin), Metronom Theater (Oberhausen) oraz Palladium Theater (Stuttgart). Stworzył projekty musicalowe takie jak: Broadway Street - The show (2011), Musicalove (2014).
- Santi Bello
tancerz, choreograf, współpracuje z Teatrem Rampa i Operą Podlaską. Santi Bello rozpoczął naukę baletu w wieku 16 lat w swoim rodzinnym mieście pod okiem Lenity Lindell, solistki Baletu Narodowego Finlandii. Kontynuował naukę tańca współczesnego i baletu klasycznego w Teatrze Victoria, z Charo Feblesem i Gonzalo Saragossą (Konserwatorium María de Avila, Madryt). W 2004 roku zdobył pierwsze miejsce w balecie klasycznym i drugie miejsce w tańcu nowoczesnym w konkursie “Young prospects of Tenerife”. W 2005 roku przeniósł się do Las Palmas de Gran Canaria, gdzie pobierał nauki u Orlando Salgado (Królewskie Konserwatorium Tańca w Madrycie), Marii Eulate (Carmen Roche), Anatola Janowsky’ego i Carmen Robles (centrum choreograficzne w Las Palmas).
- Mariusz Ołowski
student II roku na Wydziale Grafiki Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z historią i funkcją plakatu, wykonają projekt plakatu do musicalu „Rapsodia z Demonem” za pomocą tradycyjnych środków malarskich. Zapewniamy materiały.
CELE PROJEKTU
- Wspomaganie rozwoju kulturalnego dzieci w wieku szkolnym poprzez stwarzanie warunków sprzyjających edukacji pozaformalnej.
- Zapewnienie młodemu lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności.
- Budowanie więzi między placówkami kultury a lokalną społecznością.
ZASADY I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKTU
- Warsztaty wokalne i graficzne skierowane były do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
- Warsztaty taneczne skierowane były do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
- Maksymalna liczba uczestników na warsztatach artystycznych to 30 osób.
- Uczestnik decydując się na udział w projekcie wybierał tylko jeden spośród trzech rodzajów warsztatów i deklaruje obecność na całym cyklu warsztatowym (4 spotkania).
- Warsztaty artystyczne odbywały się w Teatrze Rampa.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH
- 24 września 2016 - warsztaty artystyczne
- 15 października 2016 - warsztaty artystyczne
- 26 listopada 2016 - warsztaty artystyczne
- 3 grudnia 2016 - warsztaty artystyczne
- grudzień 2016 - marzec 2017 udział 30 uczestników projektu w musicaku "Rapsodia z demonem"
ORGANIZATOR
- Dom Kultury „Zacisze” w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy, ul. Blokowa 1, 03-641 Warszawa
- Osoba upoważniona do udzielania informacji na temat Projektu: Katarzyna Anuszewska wspolpraca@zacisze.waw.pl tel. +48 22 679 84 69, wew. 104
PARTNER
- Teatr Rampa, ul. Kołowa 20, 03-536 Warszawa
DOFINANSOWANIE
- Projekt zrealizowano ze środków programu Funduszu Animacji Kultury WPEK, w ramach zadania III - projekty rewitalizacyjne.