Lato z LEGO: Miasta z super bohaterami

Dzieci tworzące budowle z klocków Lego

27 czerwca-1 lipca

Tygodniowe warsztaty kreatywnego budowania z klocków Lego. Wspólnie zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy miasta Lego City, nad którymi czuwały służby ratownicze i super bohaterowie. Pojawiły się również elementy Lego Robotyki – WeDo oraz Lego gry planszowe i zabawy ruchowo-rekreacyjne.

Podczas codziennych warsztatów dzieciaki zdobyły wiedzę i umiejętności budownicze na bazie klocków Lego. Puściliśmy wodze fantazji i poszaleliśmy z własną twórczością. Poznaliśmy również tajniki wiedzy technicznej i programowania na bazie zestawów Lego Robotów WeDo.

Organizator: Fundacja Akademia Iwony Kalaman.

PROGRAM:

• 1 DZIEŃ: CITY – STRAŻ POŻARNA
    • Powstały: remizy strażackie, wozy gaśnicze, ulice po których Lego Straż mknęła do akcji gaśniczych, mega wieżowce o bardziej lub mniej skomplikowanych konstrukcjach. Strażakom do pomocy przybył SUPER BOHATER ze swoimi mocami. A jakie to moce?.... Sami wymyślimy.
  • 2 DZIEŃ: CITY – POLICJA
    • Wybudowaliśmy: wielkie banki ze skarbcami, fabryki i domy handlowe pełne bogatych ludzi, którzy są łatwym celem dla złodziei. Lego Policja ze swoimi komisariatami, samochodami i motorami policyjnymi miała dużo akcji pościgowych. Złapani przestępcy trafili do wielkiego więzienia na niedostępnej wyspie. Wszystkie akcje policyjne były oczywiście wspierane przez super bohatera – KAPITANA AMERYKĘ.
  • 3 DZIEŃ: To chwila odpoczynku od szybkich akcji…
    • Zajęliśmy się podróżami, w którym pociągi odegrały główną rolę. Powstała duża stacja kolejowa, pociągi towarowe i osobowe z Pendolino na czele, a także semafor oraz bocznice rozładunkowe. Przy pracach naprawczych niezbędna była pomoc potężnego HULKA.
  • 4 DZIEŃ: Wracamy do akcji… CITY- POGOTOWIE RATUNKOWE
    • Tego dnia zbudowaliśmy szpitale i karetki pogotowia z całym sprzętem medycznym. Instruktor opowiedział wiele ciekawych historyjek, w których pogotowie mogło wykazać się szybkością i skutecznością w ratowaniu poszkodowanych. Pomocy udzielał również IRON MAN.
  • 5 DZIEŃ: Port lotniczy
    • W żadnym z większych miast nie może zabraknąć lotniska i samolotów, dlatego ostatniego dnia naszej Lego przygody wybudowaliśmy największy i najnowocześniejszy Port Lotniczy wraz z samolotami począwszy od Boeinga 747, samolotów wojskowych przeznaczonych do przewozu sprzętu a skończywszy na małych awionetkach. Pojawiła się też Wieża Kontroli Ruchu Lotniczego, która sterowała całym ruchem w powietrzu. Swoją pomoc przy powstawaniu tego miasta, zaoferował SUPERMEN.