Spektakl: Hala odlotów

Trójka aktorów na scenie - kobieta i dwóch mężczyzn. Jeden z mężczyzn swoi z mopem i myje podłogę. Zdjęcie czarnobiałe.

30 maja 2021 

„Hala odlotów” to autorska inscenizacja zainspirowana pytaniem „Czego żałuje człowiek tuż przed śmiercią?”. Temat często podejmowany w różnych opracowaniach literackich i popularnonaukowych. Studenci Weekendowej Szkoły Aktorskiej dla Dorosłych – WSAD sięgnęli po własną, teatralną interpretację tego zagadnienia. Dzięki improwizacjom opartym na prawdziwych i fikcyjnych historiach stworzyli kilka scen próbujących odpowiedzieć na nurtujące wielu pytanie. Opowieści snute są jednakże z perspektywy po a nie przed śmiercią i łączy je tylko miejsce, w którym spotykają się postacie. Miejsce, które trudno określić: „Tu jesteśmy tacy jakimi chcemy być zapamiętani. Pozostajemy tu tak długo, jak długo się o nas pamięta”. Tworzenie spektaklu było okazją do intensywnej pracy w czasie zajęć z przedmiotu „Scen”, w procesie nauki budowania postaci i nawiązywania relacji z partnerem scenicznym.

W przedstawieniu wykorzystano cytaty z dramatów Antoniego Czechowa i obszerne fragmenty z opowiadania „Książę z w cukierni” Marka Bieńczyka i Joanny Concejo.

  • Reżyseria: Arkadiusz Ziętek
  • Wykonawcy: Studenci Weekendowej Szkoły Aktorskiej dla Dorosłych – WSAD
    • Małgorzata Bęben
    • Patryk Bogusz
    • Grzegorz Borucki
    • Klara Dybińska
    • Joanna Grabowska
    • Aleksandra Predys
    • Tomasz Rymarczuk
    • Marta Sikora
    • Agata Siwek
    • Dorota Szwoch
    • Kornelia Tomczyk

Arkadiusz Ziętek – w latach 2003-2019 kierownik artystyczny Interkunst e.V. w Berlinie. W swoich międzynarodowych projektach łączy różne dyscypliny sceniczne, zapraszając aktorów, muzyków, tancerzy, artystów cyrkowych. Jako reżyser, aktor, scenarzysta, trener, organizator angażuje się w projekty dotyczące problemów społecznych. W pracy teatralnej i pedagogicznej kładzie duży nacisk na interaktywność i spontaniczność, korzystając z wielu metod i technik teatralnych, których uczył się od ich twórców i mistrzów: impro, teatr uciśnionych, method acting, teatr ze społecznością, techniki dramowe. W 2007 roku razem z Mike’iem Hughes’em poprowadził jeden z pierwszych w Polsce warsztatów teatru “Impro”, który był ważnym impulsem do dynamicznego rozwoju tego gatunku w kraju.