Sekcje

Dzieci

Malarstwo

Malarstwo

Uczestnicy: dzieci 10+ i młodzież. 

NOWOŚĆ!!! Podczas zajęć uczestnicy pracują w technikach takich jak pastel, akryl, olej. Eksperymentują z paletą barw i uczą się kolorystyki, poznają zasady kompozycji i perspektywy. Indywidualne podejście do każdego uczestnika, uwzględniające predyspozycje i wiek, zapewnia komfort i sprzyja twórczej pracy. Warsztaty w pracowni przygotowują przyszłych adeptów szkół artystycznych.

SZCZEGÓŁY

ARCHItekturki

ARCHItekturki

Uczestnicy: dzieci 6-10 lat. 

Z lotu ptaka i żabiej perspektywy. Zamiast kupić – zrób. Zajęcia architektoniczno-plastyczne, których celem jest szersze zainteresowanie dzieci otaczającą je rzeczywistością, światem współczesnym, zwrócenie uwagi na znaczenie edukacji architektonicznej, rozwijanie wraż­liwości przestrzennej i ekologicznej, zapoznanie dzieci z cechami krajobrazu, street art od strony sztuki i kreatywnego działania.

SZCZEGÓŁY

Bajkowa Sztuka Dziecka

Bajkowa Sztuka Dziecka

Uczestnicy: 3-6 lat. 

Dziecko nauczy się odkrywać świat przez pryzmat bajek, baśni i legend. Wspólnie z bajkowymi bohaterami będzie mogło przeżywać ich przygody, troski, smutki i radości. Rozwinie swoją wrażliwość i empatię. Będzie przebywać w kolorowym, pełnym różnych kształtów i materiałów otoczeniu. Nauczy się posługiwać narzędziami plastycznymi w ramach całego wachlarza proponowanych technik.

SZCZEGÓŁY

Ceramika artystyczna

Ceramika artystyczna

Uczestnicy: 5-13 lat. 

Zajęcia z ceramiki kształtują poczucie estetyki, rozwijają wyobraź­nię przestrzenną, usprawniają manualnie, poprawiają koordynację wzrokowo-ruchową. Zabawa z gliną wycisza, uczy skupienia i cier­pliwości, a przede wszystkim jest wielką frajdą. Dzieci poznają różne techniki pracy w glinie: modelowanie z wałków, kulek i płatów, wygniatanie prostych naczyń, tworzenie przedmiotów dekoracyj­nych, biżuterii i płaskorzeźb.

SZCZEGÓŁY

Gałgankowy świat

Gałgankowy świat

Uczestnicy: dzieci i młodzież. 

Jak połączyć tkaninę z wełną, sznurkiem, koralikami? Jak ożywić gałganki? Jak umiejętnie plątać sznurki, by uzyskać artystyczną rzecz. Jak być designerem mody dziecięcej? Makrama, szycie, eksperymenty z tkaniną, naszywanie aplikacji, koralików i kieszonek, robótki ręczne. Gałgankowy świat to połączenie tradycji z nowoczesnością.

SZCZEGÓŁY

Kalejdoskop plastyczny

Kalejdoskop plastyczny

Uczestnicy: dzieci 6-10 lat. 

Tematy i techniki zmieniają się jak w kalejdoskopie. Różnorodność zagadnień pozwoli uczestnikom poznać bogaty świat sztuk plastycznych i artystycznego rzemiosła. Każde dziecko będzie mogło własnoręcznie wykonać rysunki, obrazy, grafiki, rzeźby, kompozycje przestrzenne lub przedmioty użytkowe inspirowane twórczością znanych artystów, sztuką ludową lub konkretnym dziełem.

SZCZEGÓŁY

Nitką inspirowane

Nitką inspirowane

Uczestnicy: dzieci, młodzież, dorośli. 

Haft artystyczny, Richelieu, krzyżykowy - haftowane obrusy, obrazy, serwetki i elementy dekoracyjne.

SZCZEGÓŁY

Otwarta pracownia

Otwarta pracownia

Uczestnicy: dzieci 10+ i młodzież. 

Od A(bstrakcji) do Z(łotego podziału). Zajęcia prowadzone w oparciu o klasyczne techniki plastyczne: monotypia, linoryt, rzeźba, grafika, malarstwo, samodzielne przygotowanie blejtramu. Prace z wyobraźni i z natury, indywidualne i zbiorowe, głównie duże formaty. Młodzi ludzie spróbują tego, co robią dorośli artyści.

 

SZCZEGÓŁY

Pracownia malarstwa

Martwa natura. Prowadzenie Maria Kiesner.

Uczestnicy: dzieci 6+ i młodzież. 

W programie nauka rysunku i malarstwa od podstaw. Pastele suche i olejowe, akryle, farby olejne. Istnieje możliwość przyprowadzania dzieci na zajęcia ze Szkoły nr 84.

SZCZEGÓŁY

Rysunek architektoniczny

Rysunek architektoniczny

Uczestnicy: dzieci 7+ i młodzież. 

Program obejmuje naukę rysunku architektonicznego oraz główne założenia perspektywy, światłocień, rysunek z wyobraźni oraz natury, postacie, zwierzęta, urządzenia techniczne i mechaniczne (np. samochody), zagadnienia proporcjonalności oraz podziałów w naturze. Uczestnicy zapoznają się z budową rysowanych obiektów oraz kształtują swoją wyobraźnię, aby tworzyć coraz bardziej skomplikowane konstrukcje.

SZCZEGÓŁY